Gratis verzending naar DPD afhaalpunten ✓

Levering: 2-4 werkdagen ✓

+80.000 verkochte producten ✓

14 dagen volledig retourrecht ✓

Veelgestelde vragen

Q: Hoe werkt een houdingcorrigerend shirt?
Houdingcorrigerende kleding is ontworpen om het spiergeheugen te stimuleren en de houdingsbewustheid te verbeteren. Afhankelijk van het specifieke huidgedeelte zitten er tussen de 20.000 en 80.000 zenuwreceptoren in een vierkante centimeter huid, die zorgen voor gevoel en reacties op aanraking, druk en temperatuur. Deze zenuwuiteinden sturen signalen naar de hersenen, waardoor gespannen spieren zich ontspannen, terwijl de meer inactieve spieren zich aanspannen.


De houdingcorrigerende kleding draagt bij aan het creëren van een constante stroom informatie die heen en weer loopt tussen de zenuwreceptoren in de huid en de hersenen. Het resultaat is dat de spieren samenwerken om kwetsbare spieren te beschermen, terwijl het prestatievermogen van degene die de kleding draagt wordt vergroot, letsel wordt verminderd en genezing wordt bevorderd. Het is belangrijk om te onderstrepen dat houdingcorrigerende kleding een aanvulling is op training en fysiotherapie en niet een product dat op zichzelf kan worden gebruikt voor het behandelen of voorkomen van letsel.

Q: Welke maat moet ik kiezen?
Raadpleeg voor de zekerheid de maattabellen. Als u tussen twee maten in zit, moet u in het algemeen de kleinste maat kiezen voor T-shirts, broeken en sport-bh's. Als u bij SpinalQ of MyLign Pro tussen twee maten in zit, moet u in het algemeen de grootste maat kiezen. Bij twijfel kunt u
contact met ons opnemen.

Q: Wanneer moet ik de kleding dragen?
Wanneer u maar wilt! Tijdens het sporten, als u gaat winkelen, bij het wandelen, op reis, tijdens het schoonmaken, op uw werk of bij andere activiteiten. Mensen met fysieke problemen letten door het shirt vaak beter op hun lichaamshouding tijdens activiteiten, waardoor de kwetsbare gebieden worden ontlast.


Q: Hoe lang moet ik de kleding per keer dragen?
Iedereen is anders, en uw spieren worden voortdurend geactiveerd als u de kleding draagt. In het algemeen kunt u om te beginnen het shirt in de eerste week 30-60 minuten per dag dragen. Naarmate de lichaamshouding geleidelijk verandert en inactieve spieren worden geactiveerd, kunt u de tijd naar behoefte verlengen. Deze geleidelijke wenperiode zorgt voor een soepele en rustige overgang, zodat u steeds langer een optimale lichaamshouding houdt.


Q: Hoe zie ik verbetering in mijn lichaamshouding?
U kunt meteen een verschil in uw lichaamshouding voelen en zien. U moet echter geduld hebben, want het lichaam heeft tijd nodig om de mogelijkheid aan te leren om zelf de goede lichaamshouding vast te houden. Het spiergeheugen wordt gecreëerd door de houdingcorrigerende kleding te dragen en normale activiteiten uit te voeren, zoals wandelen, werken, sporten (fitness, paardrijden, fietsen, hardlopen enz.). Zo wordt de nieuwe lichaamshouding versterkt door beweging. De bewegingen die u op een normale dag het vaakst uitvoert, hebben de grootste invloed op hoe snel het spiergeheugen verandert. Afhankelijk van deze factoren merkt u de fysieke veranderingen optimaal nadat u het shirt ongeveer 60-90 dagen hebt gedragen.


Q: Zijn er mensen die de producten niet mogen gebruiken?
Mensen met ernstige ziektes of fysiologische beperkingen moeten voor gebruik van de kleding een fysiotherapeut raadplegen. Als u pas bent geopereerd, moet u met een arts of fysiotherapeut bespreken of het nog niet te vroeg is om aan uw lichaamshouding te gaan werken. In het algemeen raden wij ook kinderen en jongeren onder de 17 jaar af om de producten te gebruiken zonder voorafgaand advies van een arts of fysiotherapeut.


Q: Hoe strak moet de Alignmed-kleding zitten?
Alignmed is ontworpen voor nauwe aansluiting op het lichaam. De kleding moet strak zitten, maar niet ongemakkelijk. Als u rechtop gaat staan of zitten moet u merken dat u het product draagt. Als u dat niet voelt, hebt u waarschijnlijk een kleinere maat nodig. Als er aan de voorkant van het shirt of achter bij de schouders overtollige stof rimpelt, kan dat komen doordat het shirt te groot is. Als u aanvankelijk niet de juiste maat krijgt, kunt u het product gewoon binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen zoals wordt beschreven in de meegeleverde ruilrichtlijnen (in de doos bij ontvangst van het product). Als het product bij ons is aangekomen, sturen wij u de gewenste maat. 


Q: Hoe kan ik de producten het beste verzorgen?
Alignmed-producten mogen op maximaal 30 graden in de wasmachine worden gewassen, maar voor een zo lang mogelijke levensduur van de producten raden wij u aan ze met de hand te wassen. Ze mogen NOOIT worden gedroogd in een wasdroger, omdat de kleding daarin beschadigd raakt. Wij raden niet aan om wasverzachter te gebruiken, omdat dit ten koste kan gaan van de werking van de NeuroBands®.


Q: Krijg ik gegarandeerd minder pijn of een betere houding?
Omdat ieder mens verschillend is, kunnen we niet garanderen dat houdingcorrigerende producten het gewenste effect op u hebben. Maar een overgrote meerderheid van de mensen die de producten gebruikt, merkt een duidelijke verbetering. Daarom geldt altijd een retourbeleid van 14 dagen als u winkelt op Anodyne.nl. We hebben een retourpercentage van minder dan 4%, wat overeenkomt met 1 op de 25 gebruikers.


Om de kans op succes te vergroten is het ook noodzakelijk dat u de producten uitsluitend volgens de voorschriften gebruikt. Te frequent gebruik van houdingcorrigerende kleding kan ook bijwerkingen hebben, zoals hoofdpijn, kaakpijn, rugpijn of gevoeligheid van de nek en schouders, maar dat is heel individueel. Het is daarom belangrijk dat u de meegeleverde gebruiksaanwijzing grondig doorleest en bedenkt dat het lichaam langzaam moet wennen aan een nieuwe houding. Als u vragen hebt over het gebruik van houdingcorrigerende kleding, kunt u altijd contact opnemen met Anodyne.

Q: Hoe lang gaat mijn shirt mee?
Dat hangt ervan af hoe u het verzorgt en hoe vaak en hoe lang u het draagt. Zoals alle andere kleding zal ook deze kleding tekenen van slijtage gaan vertonen, afhankelijk van hoe vaak u de kleding draagt. De levensduur hangt met name af van of u de kleding NIET droogt in een wasdroger of op meer dan 30 graden in de wasmachine wast. Voor een zo lang mogelijke levensduur van de producten raden wij handwas aan. Wij raden verder niet aan om wasverzachter te gebruiken, omdat dit ten koste kan gaan van de werking van de NeuroBands®.


Q: Wat is het verschil tussen het shirt en een korset?
Houdingcorrigerende kleding is niet hetzelfde als een korset of een vaste rugsteun! De kleding verandert uw lichaamshouding door het lichaam te helpen zichzelf te ondersteunen en door het activeren van inactieve spieren die zwak, uit balans of disfunctioneel zijn. Het lichaam wordt niet vastgezet, zoals bij beugels en ondersteuningssystemen die alle beweging belemmeren. Daarmee wordt de beweeglijkheid van het lichaam beperkt, waardoor de spieren in de loop van de tijd verzwakken. Tegelijkertijd wordt het lichaam afhankelijk van de uitwendige mechanische ondersteuning. De producten van Alignmed stimuleren de spieren in plaats van ze vast te zetten.

 

Q: Bieden jullie korting aan studenten?
Ja, dat doen wij! Wij bieden 15% korting aan alle studenten met een geldige studentenkaart. Je maakt een gewone bestelling voor de normale prijs, en schrijft in het ordercommentaarveld dat je student bent. Daarna stuur je een kopie van je studentenpas naar info@anodyne.nl waarna wij de prijs aanpassen. Je krijgt hierna een aangepast orderbevestiging met de nieuwe totaalprijs. De studentenkorting kan niet worden gecombineerd met andere kortingsacties of -codes. Heb je hier vragen over, kun je altijd contact met ons opnemen.


Q: Wat is jullie retourbeleid?
Wij willen dat u helemaal tevreden bent met uw aankoop. Wij garanderen dat onze producten vrij zijn van fabricagefouten als u ze ontvangt, en als een product onverhoopt toch een fabricagefout heeft, nemen wij het defecte product meteen terug. Wij betalen u het betaalde bedrag volledig terug of ruilen uw shirt om voor een nieuw exemplaar. Normale slijtage van de producten of beschadiging door onjuist gebruik vallen niet onder de garantie. Lees voor meer informatie onze
verkoopvoorwaarden.

Na uw aankoop hebt u 14 dagen een volledig recht op retour voor het geval u niet tevreden bent over het product. Het product moet in goede staat worden geretourneerd aan Anodyne®, zonder een sterke geur van bijvoorbeeld parfum of rook, met de bijbehorende originele verpakking en alle was- en productlabels intact. U mag het product binnen de periode van 14 dagen met retourrecht dragen en wassen met een wasmiddel zonder parfum, maar als het product op enig moment in de wasdroger is gedroogd voordat het wordt geretourneerd, kunnen wij weigeren het betaalde bedrag terug te betalen omdat het product hierdoor beschadigd raakt.

 

Q: Hoe kan ik mijn order betalen?
Wij bieden verschillende betaalmogelijkheden aan, die je kunt kiezen bij het afronden van je bestelling. Je kunt hier kiezen voor de mogelijkheden overschrijving, creditcard, PayPal of Klarna:

- Creditcard: Bij het afronden van de bestelling wordt je naar een beveiligde betaalpagina gestuurd. Na afronding van de bestelling kom je weer terug op onze pagina. Het bedrag wordt pas van de kaart afgeschreven, zodra wij de order versturen.

- PayPal: Bij het afronden van de bestelling wordt je naar de beveiligde betaalpagina van PayPal gestuurd. Na afronding van de bestelling kom je weer terug op onze pagina. Het bedrag wordt pas van je rekening afgeschreven, zodra wij de order versturen.

- Overschrijving: Je krijgt van ons een orderbevestiging met daarin ons rekeningnummer. Dit betreft ons Duitse rekeningnummer, zodat je geen omrekenkosten naar Deense kronen hoeft te betalen. Zodra wij het geldbedrag hebben ontvangen, versturen wij de order.

- Klarna: Via Klarna kun je achteraf betalen. Klarna vraagt je om je telefoonnummer en geboortedatum, als extra verificatie. Nadat wij de order versturen, krijg je een e-mail van Klarna, met de factuur. Je hebt na ontvangst van je bestelling twee weken om de factuur te betalen. Ontvang je geen mail van Klarna? Check of deze niet in de ongewenste post is terecht gekomen, en neem contact op met de Anodyne Klantenservice.

 

Q: Wat is Klarna?
Klarna is een bedrijf dat is gespecialiseerd in achteraf online betalingen. Klarna zorgt ervoor dat een consument snel, simpel en veilig online kan winkelen, maar neemt daarnaast ook de fraude- en kredietrisico’s van online winkels over.

 

- Waarom vraagt Klarna om mijn persoonlijke gegevens?
Omdat Klarna het eerder genoemde risico op zich neemt, voeren ze bij de bestelling een snelle kredietcheck uit. Ze bekijken het adres, telefoonnummer en de geboortedatum, waarna een bestelling wordt goed- of afgekeurd. Anodyne.nl krijgt de geboortedatum niet te zien, deze informatie gaat direct naar Klarna. Normaal gesproken wordt je order direct goedgekeurd, zodat we de bestelling kunnen verwerken. Willekeurig wordt er soms een order door Klarna gekozen om handmatig te worden bekeken. Hierdoor kan een bestelling vertraging oplopen. Dit proces kan tot 2 werkdagen duren.

 

- Waarom keurt Klarna mijn betaling niet goed?
Wanneer je het bericht ”Klarna kan op dit moment je betaling niet goedkeuren, we verzoeken je daarom voor een andere betaalmethode te kiezen” krijgt, kun je het beste met Klarna zelf contact opnemen. Vanwege het recht op privacy mogen en kunnen wij Klarna niet vragen waarom zij uw order niet goedkeuren. Je kunt Klarna bereiken via 020 – 8082 852 of via de live-chat door hier te klikken.

 

- Hoe betaal ik mijn order als ik voor Klarna heb gekozen?
Je ontvangt een e-mail van Klarna, op het door jou ingevulde e-mailadres. Soms komt deze in de ongewenste post terecht. Als je geen e-mail hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice, we helpen graag! De e-mail bevat het IBAN nummer van Klarna, en een link zodat je in kunt loggen op de site van Klarna. Hier kun je met de door jou gewenste betaalmethode betalen. Deze betaling dient binnen 2 weken na ontvangst van je bestelling te geschieden.

 

- Als ik voor Klarna kies, betaal ik dan verzendkosten?
Dit is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. Kies je ervoor om je bestelling af te halen bij een DPD afhaalpunt (DPD Collect), betaal je geen verzendkosten. Wil je de bestelling liever thuis of op het werk ontvangen (DPD Home), betaal je €5,- verzendkosten. Retourzendingen zijn altijd gratis bij Anodyne.nl. Verzendkosten voor DPD Home worden niet vergoed bij een retour.

 

- Wat gebeurt er als ik mijn order wil ruilen/retourneren, maar nog niet betaald heb?
Wanneer we je pakje ontvangen, verwerken we deze zoals door jou beschreven op het retourformulier. Je zult een bevestiging van Klarna ontvangen per mail; indien het een retour betreft wordt de factuur geannuleerd, bij een omruiling krijg je een aangepaste factuur en een nieuwe betaaldatum. Het betalen van de nieuwe factuur werkt zoals hierboven beschreven.

 

- Wat gebeurt er als ik mijn order wil ruilen/retourneren, maar al betaald heb?
Zodra we het pakje ontvangen, verwerken we deze zoals beschreven op het retourformulier. Wij sturen de aangepaste factuur, en vragen klarna om het aankoopbedrag terug te storten. Indien je voor DPD Home hebt gekozen, zul je de verzendkosten niet teruggestort krijgen. Indien je vragen over de terugbetaling hebt, kun je contact opnemen met klarna via 020 – 8082 852 of via de Klarna live chat door hier te klikken.